Ruski novac ostaje u Rusiji ili odlaziće u Kinu, za koju ne verujem da će na bilo koji način uslovljavati Rusiju. Kini kao i Americi i "eu kazamatu" treba tržište a rusko tržište je veliko i zahvalno za biznis. Ako ovom dodamo Putinovu izjavu, da će američki i evropski biznis teško povratiti stare pozicije, onda je vladavina kineskih kartica više nego sigurna. "Viza" i "Masterkard" imaju samo jedno. Lepa sećanja.
Preporuke:
120
6
2
petak, 05 septembar 2014 08:39
perspektiva?
@Drinko Končarević: Možda se i varate? Zar je nezamislivo da "sjašu Kurte, a uzjaše Murta"? U daljoj perspektivi Kina može lako i da pojede Rusiju, čiji broj stanovništva sve više pada (ne verujte u priče da nije tako, jer razmnožavaju se i tamo samo Azijati i muslimani, a ne Rusi). U tome i jeste tragedija Rusije: ona nema nijednog značajnog (Srbi se tu ne računaju) saveznika na svetu.
Preporuke:
20
67
3
petak, 05 septembar 2014 09:48
Marko Gay
Znaci po Putinu, greska je bila dozvoliti Visa sistemu dominaciju u Rusiji? A ko je vladao Rusijom poslednje decenije dok je ta greska pravljena? :)
Preporuke:
20
45
4
petak, 05 septembar 2014 11:17
propast
Plakaće drumovi za zapadom a zapadnjaka biti neće... Azijatski demografski pritisak već godinama kopni Rusiju iznutra, a dva najveća slavenska naroda uništavaju se međusobno
Preporuke:
24
31
5
petak, 05 septembar 2014 12:51
Drinko Končarević
@perspektiva, propast
Istina je negde u sredini. Stvari su relativne. Može i jedno, može i drugo. Pitanje je da li će Rusi koristiti novac za podizanje nataliteta ili podizanje čašice votke? No bitan je prvi uslov. Sa novim platnim karticama verujem, da će više novca ostati u Rusiji. Ali da se i ovom prilikom osvrnemo na platne kartice kod nas. Neosporna je činjenica da "domaće a strane banke" iz Srbije izvlače milijarde, određuju visoke kamate, jer tvrde da smo finansijski "trusno područje" a naša kesa je kod njih. dakle, oni drmaju a mi ćutke to podnosimo i po cenu pada nataliteta. Ne brinem ja rusku već našu brigu. Čemu demokratija, evropski put ako nas neće biti. Kao da smo se opredelili za "abortus nema alternativu".
Preporuke:
59
4
6
petak, 05 septembar 2014 17:04
razbibriga
Kako god bilo, ovo je ohrabrujuće. Neminovno je dopustiti Amerima da se udave u vlastitom političkom izmetu. Nemojmo se zavaravati. Oni su ipak, u ogromnoj većini, potomci evropske alave ološi i šljama, ili njihovih tužnih robova. Svih boja.
Preporuke:
32
2
7
petak, 05 septembar 2014 17:55
Istok
Jedan od kamena do bankrota Amerike. Amerika tj MMF su bankrotirali I SSSR I Jugoslaviju. Da vidim bankrotiranu Ameriku kad joj se zelrni dollar izvuce kao valuta medjunarodnog placanja. To nece biti brzo ali da ju zatrese I ubaci u dublje siromastvo da se pokrene siromasni deo Amerike od 100 miliona da grca u socijalnom ratu da povuce svoje baze I da se NATO ispuhne ko balun. I da oseti ono sto je drugima radila. Svaka vrit dodje na ......
Preporuke:
33
1
8
petak, 05 septembar 2014 19:40
Potpusujem
Ne potpisujem.
Preporuke:
2
2
9
petak, 05 septembar 2014 21:35
Vera Nastasovic
Gde odoste gospodo komentatori sa demografijom i ko će koga da porobi. Ovde se radi o prostoj ekonomskoj računici, da klijenti odnosno građani Rusije slobodno koriste svoj novac bez ucena, kao i drugoj važnoj stvari a to je da ne može da zarađuje na mom novcu neko ko me ucenjuje i otežava mi samim tim život. Kako je Evropa rešila da diversifikuje snabdevanje gasom traženjem novog dobavljača (koga uzgred nema ni na pomolu), tako i Rusija diversifikuje rizike od blokada zapadnih kartičarskih sistema koji su pod političkim uticajem Amerike i Evrope. Drugi važan korak je da zemlje BRIKS naprave novi paralelni platni sistem poput SWIFT sistema pa da zapadu oduzmu sve poluge politike ucenjivanja i uslovljavanja. Nigde na svetu nije do sada zabeleženo da vlasnika sredstava ucenjuje banka kod koje se novac nalazi, a sada je to postalo pravilo. E pa kad je tako, Rusija kreće da brani svoja sredstva i svoje građane sa onim ko za to objektivno ima mogućnosti a to je Kina.
Preporuke:
29
0
10
petak, 05 septembar 2014 23:38
Bob
@perspektiva?
Dobro, Rusija nema značajnog saveznika u svetu. Nego, ima li Kina? Indija, Brazil? Cvrc!
Znači, samo američani imaju značajne saveznike. Mada to i nisu nikakvi saveznici, nego vazali. Zapravo, što su ima saveznici ekonomski jači, to su vojno slabiji. Vidi pod: japan, nemačka.
Onda vi meni lepo kažite: ko ima značajne saveznike? Ovo je retoričko pitanje.
Preporuke:
22
2
11
petak, 05 septembar 2014 23:39
Saša
Ima istine u svim pričama o demografiji .
Ja bih samo da podsjetim da je demografija sporedna .
I u Rusiji i u SAD .
Bitno je u čije su ruke koferi sa iframa za lansiranje nuklearnih projektila .
A to će u SAD uvijek biti pod kontrolom nekog WASP-a u Moskvi pod kontrolom nekog Rusa .
Demokratija i demografija su zabava za sirotinju i slabe .
Zvuči surovo ali je to realnost .
Preporuke:
12
4
12
subota, 06 septembar 2014 00:02
Dinko
Ne mogu da se političkim dekretom mijenjaju tokovi ekonomije. Američki kartičari imaju uhodani i dobro razradjeni sistem. Da sam Rus prvo bi gledao gdje je moja kartica prihvaćena i na koliko mjesta je primaju. Tu ovi kineski apsolutno gube igru. Ekonomske zakonitosti se ne da zaobići.
Kineski kartičari mogu prevladati u svijetu samo ako budu bolji, uhodaniji, prihvaćeni na više prodajnih mjesta, sa nižom provizijom itd. Nikako drugačije, prosto ko pasulj
Preporuke:
5
18
13
subota, 06 septembar 2014 03:15
Bob
Nego, da li potpisujemo ili ne potpisujemo? Bar jednom da se dogovorimo.
Preporuke:
11
1
14
subota, 06 septembar 2014 16:32
Aleksandar Ivković
@perspektiva"U tome i jeste tragedija Rusije: ona nema nijednog značajnog (Srbi se tu ne računaju) saveznika na svetu."Varate se! Hvala Bogu ima bar dva značajna saveznika koji su se pokazali dovoljnim i ranije u nekim naizgled bezizlaznim situacijama:SVOJU VOJSKU i SVOJU FLOTU!
Preporuke:
7
1
15
ponedeljak, 08 septembar 2014 12:18
zvonimir
Samo imam pitanje, koliki je obim kartičnog plaćanja u Rusiji a koliki je van ? I da li će kinezi preuzeti prvo rusko unutrašnje tržište ili ne? dalje se treba uzeti u obzir ko zarađuje kartičnim plaćanjem, sistemi, banke ili trgovci ? I koliko ko ?
Jeste to veliki događaj i da li znači da se svjetsko bezgotovinsko plaćanje zatvara po regijama? I šta će onda svjetski brendovi ? Molim bih neko dobrog ekonomistu koji poznaje pravila svjetskog kartičnog plaćanja da odgovori na ova pitanja ili na ono što misli da treba objasniti. A vi sa lupetanjima oko geostrategije , ko koga jede i slične gluposti pređite na druge postove, ja bih da nešto saznam.
Preporuke:
1
0
16
subota, 13 septembar 2014 15:51
Goran 6897
U tekstu je data pogrešna formulacija: "blokada računa ruskih korisnika". Viza, MasterKard ili bilo koja druga mreža (kompanija) za bezgotovinsko plaćanje karticama ne može blokirati račun (u banci, koja je treće lice u odnosu na nju). Može samo isključiti svoje usluge za kartice koje su izdate preko datih banaka, odnosno koje su vezane za tekuće/lične račune građana/preduzeća u tim bankama.
Verujem da je bitno napomenuti ovu razliku radi pravilnog sagledavanja inteziteta diplomatsko-ekonomskog rata RF i EU.
Istina je negde u sredini. Stvari su relativne. Može i jedno, može i drugo. Pitanje je da li će Rusi koristiti novac za podizanje nataliteta ili podizanje čašice votke? No bitan je prvi uslov. Sa novim platnim karticama verujem, da će više novca ostati u Rusiji. Ali da se i ovom prilikom osvrnemo na platne kartice kod nas. Neosporna je činjenica da "domaće a strane banke" iz Srbije izvlače milijarde, određuju visoke kamate, jer tvrde da smo finansijski "trusno područje" a naša kesa je kod njih. dakle, oni drmaju a mi ćutke to podnosimo i po cenu pada nataliteta. Ne brinem ja rusku već našu brigu. Čemu demokratija, evropski put ako nas neće biti. Kao da smo se opredelili za "abortus nema alternativu".
Dobro, Rusija nema značajnog saveznika u svetu. Nego, ima li Kina? Indija, Brazil? Cvrc!
Znači, samo američani imaju značajne saveznike. Mada to i nisu nikakvi saveznici, nego vazali. Zapravo, što su ima saveznici ekonomski jači, to su vojno slabiji. Vidi pod: japan, nemačka.
Onda vi meni lepo kažite: ko ima značajne saveznike? Ovo je retoričko pitanje.
Ja bih samo da podsjetim da je demografija sporedna .
I u Rusiji i u SAD .
Bitno je u čije su ruke koferi sa iframa za lansiranje nuklearnih projektila .
A to će u SAD uvijek biti pod kontrolom nekog WASP-a u Moskvi pod kontrolom nekog Rusa .
Demokratija i demografija su zabava za sirotinju i slabe .
Zvuči surovo ali je to realnost .
Kineski kartičari mogu prevladati u svijetu samo ako budu bolji, uhodaniji, prihvaćeni na više prodajnih mjesta, sa nižom provizijom itd. Nikako drugačije, prosto ko pasulj
Jeste to veliki događaj i da li znači da se svjetsko bezgotovinsko plaćanje zatvara po regijama? I šta će onda svjetski brendovi ? Molim bih neko dobrog ekonomistu koji poznaje pravila svjetskog kartičnog plaćanja da odgovori na ova pitanja ili na ono što misli da treba objasniti. A vi sa lupetanjima oko geostrategije , ko koga jede i slične gluposti pređite na druge postove, ja bih da nešto saznam.
Verujem da je bitno napomenuti ovu razliku radi pravilnog sagledavanja inteziteta diplomatsko-ekonomskog rata RF i EU.